Thursday, February 10, 2011

RASA ITU DATANG LAGI!!!




Astaghfirullahala'zim..
Astaghfirullahala'zim..
Astaghfirullahala'zim..

Wahai Allah! Rahmatilah ke atas junjungan kami Nabi muhammad SAW dan juga ke atas ahli keluarga dan para sahabat baginda kesemuanya..

Bismillahirrahmanirrahim..
Segala puji bagi Allah seru sekalian alam,,puji-pujian ke atas anugerah nikmat-nikmatNya dan yang menolak segala bencana dan dengan anugerah kelebihanNya,,
Ya Allah,,wahai Tuhan kami,,bagiMu kepujian sebagaimana selayaknya bagi kebesaran zatMu,,dan kemuliaan serta keagungan kekuasaanMu..

Wahai Tuhanku,,
ilmuMu cukup untuk memenuhi permintaanku,,
sempurnakan hajatku dengan hak surah al-Fatihah,,
kemuliaanMu cukup untuk memenuhi percakapanku,,
muliakan daku dengan hak surah al-Fatihah,,
kurniakanlah apa yang tersirat dalam hatiku,,
Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya..
......Assalamualaikum wbt......
pagi ini aku membuat satu panggilan kepada seorang sahabat tercinta..
perbualan ku mulakan dengan gurauan..
maklum la lama juga dah tak contact..
masing-masing sibuk..

nak dijadikan cerita..
sebelum kami menamatkan bicara rindu..
sahabatku berkata..
 CINTA dapat posting dekat dengan kami..
hanya Allah saja yang tahu seperti berhenti jantungku berdegup!
aku bertanya bagaimana sahabatku mendapat kabar ini..
rupa-rupanya mereka berhubung..
alhamdulillah..

..CINTA..
sudah terlalu lama aku tidak berhubung dengannya..
entah bagaimana kabar dirinya..
rindu menendangku kembali!!

setelah aku menamatkan perbualan itu..
terasa jatuh seri muka ku..
tak mampu ku ukir senyuman meskipun di pinggir hati..
bukan tidak gembira..
kesyukuranku mendengar berita itu ku alas dengan rasa takjubku pada Allah!!

setelah lama ku tutup kotak rindu ku buatnya..
Allah menjentik pintu rindu itu kembali..
terasa ingin demam aku kembali..
meskipun demam yang sedia ada dalam proses pemulihan..
mengadap rezeki dengan keterpaksaan untuk ditelan..
terasa hilang nikmat yang ku pinjam..

tergamam aku!!
diam membisu!!
tergagap nafasku!!
beku fikiranku!!
tiada lain yang aku ingati sepanjang pagi ini..
melainkan ALLAH!!
hatiku berkata-kata..
adakah ini doa yang pernah aku panjatkan dulu???
ataukah Allah mahu aku masih bersamanya???

ALLAH!!!!!!!!!!!!
tidak pernah aku putuskan ukhwah ini!!
tidak walau sesaat pun!!
dia CINTA!!
sahabatku yang tidak pernah aku lupakan!!

Ya Allah..
sesungguhnya Kau yang titipkan rasa ini..
Kau yang alirkan air mata ini..
Kau yang meruntuhkan sebak di dada ini..
bagaimana kan mampu ku halang..
aku akur Ya Rabb..

kasihan sahabat2 ku yang lain..
setiap kali rasa ini datang..
aku minta mereka nasihatkan ku dengan nasihat2 Allah..
pesanan2 Rasulullah..
kerna aku yakin..
tiap kata2 mereka padaku adalah titipan dari Allah..
sahabat2 sangat kuat kecintaan dan ketaqwaan mereka kepada Allah..

moga mereka tidak terbeban..
tidak merasa jemu melayan tsunami hati ini..


luahan ini sekadar terapi buat hatiku..
moga sarat bebanan perasaan ini mampu ku kurangkan..
moga Allah redha dengan ukhwah ini..
pimpinlah ukhwah ini sehingga ke syurgaMu..
aku ingin bertemu dengan CINTA..
mendakapnya sepenuh hati..
meluahkan rasa rindu yang membeku ini..
mengulang kenangan semalam..
walau apa dan bagaimana sekali pun..kami tetap ADIK BERADIK!!!
kekal selamanya hingga ke syurga!!!
Ya Allah..perkenankanlah permintaan ini..
amiin..
 

1 comment:

cik said...

:)semoga ukhwah berpanjangan...amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...