Tuesday, January 11, 2011

BEGITU TEGARKAH HATINYA?????!!!!


Bismillahirrahmanirrahim..
selawat dan salam ku titipkan buat junjungan besar nabi Muhammad SAW sekeluarga dan sahabat2...

dah lama aku tak post apa2...
fokus aku lebih kepada tanggungjawab yang baru ketika ini...
namun dalam kepenatan hati aku kuat nak post entri ni...
entah kenapa tiba2 dirundung rasa pilu yg tak dapat aku express sendiri dgn perasaan..
betapa aku menahan kepiluan ini dalam2..
sebolehnya aku ingin menangis agar segalanya berlalu..

namun aku adalah aku..
kerasnya hatiku bukan menampung dendam..
semakin aku cube keras semakin lemah aku menampung jiwa yg sarat ni..
Ya Allah andai Kau mengizinkan aku tuk menangis...

titipan ini sekadar coretan penguat hatiku..
hmmm..
entah bagaimana harusku bermula..
tentang sahabat yang aku cinta..
kasih..sayang dan rindu..
dia..tak mampu tuk ku sebut namanya..
perasaan yang ku kendong ini sgt suci..kiriman Allah buatku..

aku menemuinya dan sahabat2 lain di kampus..
insan yang boleh ku angkat sebagai sahabat dunia akhiratku..
tak pernah aku menolaknya mendendaminya kerana keburukannya..
tidak aku membencinya kerana membenciku..
moga perasaan yg lahir ini tulus dan ikhlas dari Allah buatku..

aku ingin menangis Ya Allah...
kebalnya hijab hati ini...

andai aku mampu bertanya kepadanya
"kenapa remove long dr frenlist 'kamu'???"
"tak rindu kat long ke??"

Ya Allah..sungguh!!
memang berat perasaan yang kutanggung ini..
sedikit pun aku tidak mampu tuk menyebut namanya..
apatah lagi mengingatinya..
raut wajahnya yang terimbas dalam benak kenangan ini cukup membuatkan aku sakit..
entah kenapa sepertinya aku tidak lagi lahir dalam jiwa kesayangannya itu..

bukan aku mengharapkan apa2 balasan..
aku cuma ingin 'kamu' tahu bahawa aku rindu..
saat suka duka itu..
semuanya..
meskipun terkadang aku tahu hatimu..
aku mahu jadi sahabatmu yang menutup aibmu..melindungimu..

alhamdulillah...
aku bahagia dengan jiwa ini..
ya Allah...
terasa nk ku laung namanya..
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tegarnya 'kamu' pada long...
(~_~,)

2 comments:

Cik =) said...

Long....sahabat yg baik tu hadiah dari Allah...meh menangis di bahu cik...(T_T)...

Long..semoga ukhwah kita kekal selamanya...(^_^)..jumpa lg next week ye...=)

Remove aje blog cik tu...biarkan ia berkubur....huhuhu

feez~ said...

errr..adekah kau remove /block aku?..huhu..fb2..banyak buruk dari baik...so better gune untuk kebaikan.....wallahualam~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...